bismillah

I Allahs den Nåderikes den Barmhärtiges Namn

onsdag 22 juni 2011

Bönen papper till barnen



Som förälder måste man lära sina barn att be bra. Det här pappret skrev jag ihop till mina barn. Idén är att klippa isär de olika "delarna" därefter får barnen klistra fast dem i rätt ordning i en bok.

Jag läser surah Fatihah högt och tydligt, sen läser jag en till surah, vilken jag vill.

Jag säger sobhanAllah al-Adheem, minst tre gånger.

Jag säger samiAllaho liman hamida.

Nu är jag närmast Allah, först säger jag sobhana rabbilala minst tre gånger. Sen fortsätter jag och ber Allah om det jag önskar mest.

Nu sätter jag mig upp och säger rabbi ghafirli minst tre gånger. Jag stressar inte. Jag vill inte se ut som en höna som pickar på marken efter mat.

Nu är bönen snart klar, jag sitter och ser på mitt finger medan jag rör det sakta upp och ner, samtidigt sänder jag fred till Profeten (sallaAllaho aleihi wa salam) och på alla 3ibadi llahi salihin. 

Jag vänder mitt huvud mot vänster och hälsar på ängeln sedan vänder jag mitt huvud mot höger och hälsar på den högra ängeln.

Astaghfirollah, astaghfirollah, astaghfirollah. Allahomma anta salam wa minka salam, tabarakta dhul jalali wal ikram.

Inga kommentarer: